Karaköprü Belediyesi’nin sponsorluğunda çıkan ‘Sinemasal Urfa’, okuyucuyu 1950’li yıllara götürüyor. Kitapta ‘Sinemanın Urfa’ya girişi’, ‘Urfa’da çevrilen filmler’, ‘Aktör ve Aktrislerin gözüyle Urfa’ bölümleri yer alıyor.
500 sayfalık kitapta, ‘Urfa’da çevrilen filmler”, ‘Aktör ve Aktrislerin gözüyle Urfa’, ‘Şehir ve Sinema’, ‘Sinemasal Urfa’, ‘Sinemanın Urfa’ya girişi’, ‘Sinema Salonları’ ve ‘Sinemasal Urfa’nın ötekileşen yüzü’ bölümleri arşiv fotoları, renklendirilmiş resimlerle yer alıyor, kamera arkası olaylar anlatılıyor. Kurtoğlu, Urfa’da çevrilen filmlerin geçmişinin Urfalı oyuncu ve yönetmen Hüseyin Peyda’nın beyaz perdede kendini gösterdiği yıllara, yani 1950’lere uzandığını vurguluyor. Kitaptan bir bölüm şöyle:
”Başta ‘Abdo Bey’ tiplemesi ve ‘Mezarımı Taştan Oyun’ filmlerinden sonra yönetmenler için Urfa adeta film platosu olur. Hüseyin Peyda çizdiği doğulu karakteriyle şöhreti yakalar ve ardından çevirdiği filmlere mekan olarak Urfa’yı seçer. Tabi Urfa’nın o zamanki bozulmamış yapısı sinemacılara cazip gelir ve o günden bu güne Urfa bir çok filme mekan olur. Peygamberlerin hayatını konu alan dini filmlerden, doğu gerçeğini anlatan siyasi filmlere kadar bir çok film çevrilir. Ardından Urfalı sanatçılar bunu devam ettirir. Nuri Sesigüzel’in başrol oynadığı aşk filmlerinden, Yılmaz Güney’in siyasi içerikli filmlerine, İbrahim Tatlıses’in arabesk filmlerinden, Şener Şen’in Züğürt Ağa ve Eşkiya’sına kadar sürüp gider. Tabi Urfa’nın film çekimi için eşsiz bir yer olduğunun farkına varan kişi Hüseyin Peyda’dır. Ama Urfanın popülist olarak öne çıkması İbrahim Tatlıses ile başlar.”